Eerst een online vragenlijst invullen
Volwassenen die voor behandeling naar Lionarons GGZ zijn verwezen, sturen wij per mail een online vragenlijst: de TeleScreen. Deze vragenlijst moet u invullen, zodat wij kunnen beoordelen of wij een passend aanbod voor uw klachten hebben.
Mogelijk heeft uw huisarts of de POH-GGZ u al een screeningsvragenlijst in laten vullen en met de verwijzing mee gestuurd. Dan hoeft u de TeleScreen uiteraard niet in te vullen.
Waarom eerst een vragenlijst?
Door u deze vragenlijst te laten invullen, kunnen wij zo snel mogelijk beoordelen of wij een passend hulpaanbod hebben voor uw klachten. We kunnen u daarmee beter van dienst zijn en u hoeft daardoor niet onnodig lang te wachten.
Mocht blijken dat we geen passende hulp voor u hebben, dan zullen we dat aan u en uw huisarts laten weten. We nemen dan contact op met u en uw huisarts.
Hoe werkt het?
U krijgt per mail een link naar de online vragenlijst van Embloom toegestuurd.
Embloom is een bedrijf waarmee wij samenwerken en dat de screening voor ons uitvoert. Na het invullen van de vragenlijst wordt u ook nog gebeld door een psycholoog van Embloom. De resultaten van de vragenlijst en dit telefoongesprek worden aan ons teruggekoppeld in een rapportage. Vervolgens bepalen wij of wij een passend hulpaanbod voor uw problemen hebben of dat u elders beter geholpen kunt worden.
Het is belangrijk dat u de vragenlijst zo snel mogelijk invult. Dan kunnen we u ook zo snel mogelijk van dienst zijn.
Uitnodiging intake
Als wij hebben beoordeeld dat wij een passend aanbod voor u hebben, wordt u uitgenodigd voor een intakegesprek. Dit vindt binnen ca. 4 weken plaats. Alleen bij de afdeling Volwassenenzorg Zuid-Limburg hebben wij op dit moment een wachtlijst voor een intake (16 tot 20 weken).
Na de intake
Na de intakeprocedure bekijken we nog een keer of wij een passend aanbod voor u hebben. Als wij geen passend aanbod hebben, laten wij u dit uiteraard zo snel mogelijk weten. Ook nemen we contact op met uw huisarts voor een verwijzing die wel past bij uw hulpvraag.
Behandelwachttijd
Als u de intakefase heeft doorlopen, wordt u op de wachtlijst voor behandeling geplaatst. De duur daarvan is afhankelijk van de aard van de klachten en kan dus per persoon verschillen. De wachttijd voor behandeling kunt u overbruggen door middel van het doorlopen van een eHealth-programma. Dit zal de behandelaar voor uw klaar zetten.
Privacy
De TeleScreen-vragenlijst voldoet aan alle eisen van de privacywetgeving AVG. De door u ingevulde gegevens zijn alleen in te zien door de psycholoog van Embloom en de behandelaren van Lionarons GGZ. Wij zullen u gegevens nooit aan derden verstrekken. Voor het informeren van uw huisarts vragen we in de vragenlijst om uw toestemming.
Kosten
Aan het invullen van de TeleScreen zijn voor u geen extra kosten verbonden.
Verwijzer
Bent u huisarts of POH-GGZ? Bekijk dan hier waarom wij de TeleScreen afnemen.