Advies en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ)
Wat kan de vertrouwenspersoon voor je doen?    
Allereerst luisteren naar je verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus nemen. Zij/hij informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon ondersteunen bij een gesprek met Lionarons GGZ en/of een andere jeugdzorginstelling waar je mee te maken hebt. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is altijd gratis.

Vraag of klacht? Zo bereik je het AKJ
Het kan gebeuren dat je niet tevreden bent over de hulp die je krijgt. Als je denkt dat je er niet over kunt praten met de hulpverlener of met de directie van Lionarons GGZ dan is het goed om te weten dat je terecht kunt bij een vertrouwenspersoon van het AKJ.

Op de website van het AKJ vind je meer informatie en alle contactgegevens. Ook bestaat de mogelijkheid om telefonisch contact te leggen: 088 – 5551000. Speciaal voor jongeren is er de mogelijkheid om te chatten met een vertrouwenspersoon. Dat kan van maandag tot en met donderdag van 16.00u tot 20.00u en op vrijdag van 15.00u tot 17.00u. Klik hier voor de chatfunctie.